.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اظهارات عجیب استاندار اسبق مازندران :
غلامرضا انصاری : من در انتخابات شرکت نمی کنم!
شمال نیوز: در حالی در این دوره انتخابات مجلس بیش از 15 هزار و 200 نفر تائید صلاحیت شده اند که حدود سه برابر تایید صلاحیت شده‌های دوره گذشته است و در بین تایید صلاحیت شده ها حدود دو هزار چهره اصلاح طلب حضور دارند که استاندار اسبق و چهره های اصلاح طلب در اظهاراتی عجیب می گوید : من در انتخابات شرکت نمی کنم!
غلامرضا انصاری : من در انتخابات شرکت نمی کنم!

به گزارش شمال نیوز به نقل از جهان نیوز ، غلامرضا انصاری، استاندار اسبق مازندران ، چهره اصلاح طلب و عضو سابق شورای شهر تهران با حضور در غرفه جهان نيوز در نمایشگاه رسانه های ایران پیرامون انتخابات مجلس گفت: متاسفانه شرایط فعلی کشور شرایط انتخاباتی نیست.

 

وی افزود: انتخابات باید چند ویژگی داشته باشد؛ اولین آنها وجود فضای انتخاباتی است. در عین حال باید متکثر باشد و امکان حضور نحله های مختلف سیاسی مهیا شود. همچنین شرایط عمومی جامعه باید همگامی و همراهی جدی با انتخابات داشته باشد.

 

 

نماینده دوره چهارم مجلس گفت: در فضای بسته سیاسی امروز که متاسفانه با نظارت استصوابی شورای نگهبان و گزینش حداقلی نامزدهای انتخاباتی به وجود آمده قطعا انگیزه ای برای مردم باقی نمانده است.

 

انصاری افزود: انتخابات وقتی مفهوم دارد که شرایطی به وجود بیاید که بین خوب و خوب تر انتخاب کنید. امروز شرایطی پیش آمده که افرادی که دنبال روزنه گشایی هستند می گویند باید بین بد و بدتر انتخاب کنیم.

 

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: من فکر می کنم عدم شرکت در چنین انتخاباتی حمایت از انتخابات است تا حاکمیت به جایی برسد که فضای انتخاباتی را باز کند تا کنشگران سالمی که می‌خواهند در مسیر اصلاح قدم بردارند وارد بشوند.

 

وی افزود: من در انتخابات شرکت نمی کنم! این عدم شرکت هم همان طور که عرض کردم یک حرکت در راستای سالم سازی انتخابات است.

 

انصاری در پاسخ به سوال پیش بینی از میزان مشارکت مردم در انتخابات این دوره تاکید کرد: مشارکت این دوره قطعا کاهش پیدا خواهد کرد. چیزی که از فضای عمومی قابل برداشت است مشارکت زیر 20 درصد خواهد بود.

 

 

وی در پاسخ به سوال میزان تاثیر تائید صلاحیت 15 هزار نفر از سوی شورای نگهبان نیز گفت: در انتخابات جامعیت، مشروعیت و مقبولیت سه عنصر اساسی تعیین کننده است. تنوع دیدگاه و حضور اندیشه های مختلف فضای رقابتی ایجاد می کند. ما الان فقط تکثر کاندیداها آن هم به صورت حداقلی را داریم. در تهران بالای 70 درصد تائید صلاحیت شده ها در بین اطرافیان خودشان هم شناخته شده نیستند.

 

انصاری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر اصلاح طلبان لیست بدهند و تبلیغ مشارکت کنند، شرایط چطور خواهد شد؛ گفت: هیچ تغییری نخواهد کرد. اصلاح طلبان که سهل است، حتی اگر الهام الهی هم باشد با این حجم مشکلات و چهره های حداقلی عبور کرده از فیلتر نظارت استصوابی رونق‌گیری انتخابات محال است.

 

 

این چهره اصلاح طلب افزود: شعار «اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» یک واقعیت است. فضا را بسته ایم، دولت و مجلس کاره ای نیستند. وقتی کنار مجلس ده‌ها نهاد قانون گذاری مثل شورای سران قوا و شورای عالی انقلاب فرهنگی و ... ایجاد شده، دیگر مجلس کاره ای نیست. حتی اگر دولت کارآمدی هم باشد اجازه حرکت ندارد.

 

وی در پایان گفت: وقتی انگیزه برای مردم ایجاد می شود که احساس کنند رای آنها تاثیرگذار است.

 

به گزارش جهان نيوز، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه یازدهم اسفند به طور همزمان برگزار خواهد شد.

 

در این دوره انتخابات مجلس بیش از 15 هزار و 200 نفر تائید صلاحیت شده اند که حدود سه برابر تایید صلاحیت شده‌های دوره گذشته است و در بین تایید صلاحیت شده ها حدود دو هزار چهره اصلاح طلب حضور دارند که احزاب برجسته جریان اصلاحات نظیر کارگزاران، اعتماد ملی، ندای ایرانیان و... در تقابل رسمی با جبهه اصلاحات و چهره های تندروی این جریان مشغول لیست چینی هستند. علی مطهری، چهره برجسته اصلاح طلب نیز خبر داده است که روز پنجشنبه سوم اسفند از لیست خود با عنوان «صدای ملت» رونمایی خواهد کرد. چند روز پیش هم 110 چهره اصلاح طلب بیانیه ای در اعتراض به تندروهای ضدانتخابات در جریان اصلاحات صادر کردند.

 

آخرین نظرسنجی ها از مشارکت بالای 40 درصد در انتخابات پیش رو حاکی است که قطعا در هفته پایانی و شرایط انتخاباتی کشور رشد چشمگیری خواهد داشت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حسن 3 اسفند 1402
به قول ما مازنیها درکه شرکت نکردی دریا وگل کتک
محمد 3 اسفند 1402
این مردک زمانی که مسئول بود چه خیری برای مردم دیار علویان داشت ، منتشر کنندگان این اراجیف که در مقابل ولی فقیه زمان ایستادن ما را به یاد آنانی که در مقابل اول مظلوم عالم ایستادند می اندازد
علیرضا 3 اسفند 1402
خاک بر سر شمال نیوز که به بهانه خبرسانی مبلغ آدم در پی تی شده است !؟
در واقع نیات واقعی خود را به بیان مفسدین همفکر خود منتشر میکند
مجید شیرزاد سوادکوهی 3 اسفند 1402
جناب انصاری کاملا متین و منطقی نظر اکثریت مردم را بیان فرمودند، مشارکت سیاسی به معنای حق انتخاب شدن و حق انتخاب کردن است که متاسفانه در این سیستم مردم حق یا بهتر است بگوییم وظیفه انتخاب کردن نمایندگان شورای نگهبان را دارند و نام این فرایند نه انتخابات که رای گیری است
نیک منش 3 اسفند 1402
از شما بیش از این انتظار نمیره
ادمی که استاندار یک استان بود باد فاتحه مملکتو خوند که کی مملکتو داشت
ایرانی 4 اسفند 1402
از کی غ حالا مطهری چهره بر جسته اصلاح‌طلب شده اوحتی سابقه حمایت از خاتمی رو حتی برای یکبار هم ندارد از بپرسید سال 76 به کی رای داده

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.042 seconds.